7.10.2020

Kesän selkä/välilevypullistuma-ongelmat ovat taakse jäänyttä aikaa. Nyt on jo takana kymmenkunta erittäin hyvin onnistunutta treeniviikkoa. Jälkikäteen ajatellen selkäongelmien aiheuttama kunnon tauko kevään ja syksyn treenien väliin saattoi tehdä hyvääkin.

Autontyöntö-projekti on nyt viimeistelyvaiheessa kunnon, auton ja tapahtuman suunnittelun osalta. Eilen autoon vaihdettiin ennätysyrityksessä käytettävät Hakkapeliitta R3 -kitkarenkaat, joissa on poikkeuksellisen matala vierintävastus. Lähipäivinä teen kokopitkän koetyönnön "kisakokoonpanolla", jolloin varmistuu se onko tänä syksynä edellytyksiä tehdä ennätystyöntö.

Projektiin liittyvä härvelikehitys sai myös kirsikkansa kakun päälle: 20.9.2020 jätin patenttihakemuksen Marko Hakalan kanssa yhteistyössä ideoidusta ja kehitetystä yleiskäyttöisestä ajoneuvon ohjauspyörän kauko-ohjauksesta. Se, ja Nokian Renkaiden tarjoama mahdollisuus harjoitella testiradalla on ollut avainroolissa harjoittelun onnistumisen kannalta. Voin treenata koska tahansa. Ohjauspyörän kauko-ohjaus on parissa minuutissa asennettavissa mihin tahansa autoon. Se olisi varmasti kätevä apuväline esimerkiksi autokorjaamoilla.

Lue lisää Fastest time to push a car one mile -projektista.


28.6.2020
Alaselässäni on ollut nyt pari viikkoa hermopinne. Olen päättänyt luopua rinkkamaraton projektista ja siihen liittyvästä harjoittelusta (Fastest marathon carrying an 80 lb pack). Syy on luultavasti enemmän liiallisen istumatyön kuin harjoittelun, mutta jokatapauksessa riski on isompi kuin hyöty enkä pysty perustelemaan järjetöntä riskinottoa itselleni. Minulla on oirelevassa kohtaa selkärankaa muutoksia, jotka pahentuessaan voisivat tehdä kaikenlaisesta liikkumisesta hyvin vaikeaa. Keskityn siis mailin autontyöntöön liittyvään harjoitteluun. Se on osoittautunut alaselälle hyväksi ja on hauskaa.
Kuva: Helsinki City Marathon 2017